poniedziałek, 11 lipca 2016

Jak zostać noł lajfem?


racie w gry? Ja muszę przyznać, że przez całe dotychczasowe życie nie byłem wielkim fanem gier. Na palcach jestem w stanie policzyć te, z którymi miałem okazję się zetknąć. W głównej mierze była to seria o Harrym Potterze. Wiadomo, zdarzyły się też klasyki takie jak GTA czy The Sims
Szczerze mówiąc to z niedowierzaniem patrzę na fenomen youtubowych gamerów. Żeby z własnej woli oglądać jak ktoś inny gra w grę? No dla mnie abstrakcja.

W podstawówce ominął mnie szał na Metina w którego grali chyba wszyscy chłopcy w szkole. W gimnazjum natomiast prym wiódł Minecraft, który również był mi obojętny. Niemniej i dla mnie coś się znalazło. Odkryłem Dofus

Jest to jedyna sieciowa gra MMORPG z którą miałem kontakt. I mam nadal. Szczerze mówiąc to od miesiąca wkręciłem się w nią zdecydowanie bardziej niż miało to miejsce kiedykolwiek wcześniej. Ktoś zapyta: Dlaczego właśnie Dofus? Jedno słowo - grafika. Mogę zaryzykować stwierdzeniem, że zakochałem się w grafice tej gry. Jest w tak charakterystycznym bajkowym i malowniczym stylu, że nie potrafię się jej oprzeć. Kojąca i baśniowa muzyka w tle jeszcze bardziej potęguje jej urokliwość.



Gra nie jest skomplikowana. Jest obsadzona w fantastycznym wymiarze zwanym World of Twelve. Możemy wybrać swojego bohatera (a nawet wielu) z pośród tuzina dostępnych czarujących postaci. Niezwykłym jest to, że każda postać posiada własne, unikatowe cechy i zdolności. Aby je odkrywać i poznawać trzeba zwiększać jej level. I tutaj klasycznie, w tym celu pojedynkujemy się. Przeciwnikami są różnej maści fantastyczne stworzenia. Zaczynając od maleńkich, zbuntowanych kwiatów i zielonych muchomorów (swoją drogą niezłe skurczybyki z tych grzybów) kończąc na szkieletorach. Sam odkryłem istnienie może 1/5 wszystkich potworów. Możemy walczyć także z innymi graczami z całego świata.


Poza walką jest mnóstwo interesujących rzeczy. Możemy pozyskiwać różne surowce, np. ścinać drzewa i zioła, łowić ryby, wydobywać węgiel. Istnieje także waluta. Za te wszystkie dobra jesteśmy w stanie kupować, wymieniać się wzajemnie i samemu wytwarzać niezliczoną ilość przedmiotów i akcesoriów. Od amuletów i ubrań, po broń i jedzenie. No wszystko, wszystko.


 Jeżeli ktoś się zastanawia nad dołączeniem do gry, to czym prędzej zachęcam do pobrania jej ze strony www.dofus.com. Niezłym przedsięwzięciem byłoby stworzenie wspólnie niepokonanej drużyny! ^ ^


18 komentarzy:

  1. Zainteresowałeś mnie, jeszcze nie spotkałam gry, która by mnie wciągnęła na dłuższą metę. Na pewno ściągnę i zagram :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać jak wrażenia :)

      Usuń
  2. Teraz modne są pokemony ;) Zerknę na tę grę, bo w życiu spotkałam może ze cztery, które by mnie wciągnęły na dłużej niż tydzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, ale Dofus to zupełnie inny rodzaj gry. Liczę na małą relację :)

      Usuń
  3. ja swojego czasu dużo grałam, no ale niestety zeżera to tyle czasu, że głowa mała

    OdpowiedzUsuń
  4. Mimo, że jestem dziewczyną, to łamiąc stereotypy, na prawde lubię grać :D Tak, grałam w Metina, uwielbiam Assassasina czy Diablo. Ale nie pogardzę np GTA czy CoDem. Nie lubię jednak tracić dużo czasu na gry, ale jeśli jakaś mnie wciągnie, potrafie przejść ją w dwa tygodnie :) Podana przez ciebie gra wydaje się ciekawa, lecz obawiam się, iż nie miałabym czasu w nią grać :( Już czeka na mnie klasyka, czyli ostatnia część Hitmana, ale kurcze nie mam czasu! :(

    OdpowiedzUsuń
  5. jan igdy nie grałem w gry tego typu jeśli mam być szczery, w jedyną grę jaką gralem i gram d odziś ( czasem ) to the sims 2 z wszystkimi dodatkami, the sims 4 mam ale strasznie słaba wersja

    OdpowiedzUsuń
  6. Grałam w Simsy i GTA jak byłam młodsza.. w podstawówce i gimnazjum, później już nie było na to czasu.. Ale po necie raczej nie serfuję w poszukiwaniu gier :) Ciągle przekonję męża do kupna ps albo xboxa, bo Simsy to ja zawsze uwielbiałam i z chęcią dalej bym w nie grała. No, ale.. musiałabym sobie wyznaczyć jakieś granice, bo mogłabym siedzieć i grać w nie całymi dniami, a mam już obowiązki ;) hahaha

    OdpowiedzUsuń
  7. Granie zostawiam mojemu chłopakowi, który od pół roku streamuje swoje gameplaye.
    Ja czasem tylko sięgnę po Team Fortress, kiedy muszę się mocno odstresować. O wspomnianej grze nigdy nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie słyszałam o tej grze, ale za to sporo czasu poświęciłam na Counter Strike i Simsy. Simsami to czasami oddychałam. Pamiętam, jak w dzień premiery grałam w Simsy 4. Mój tryb się zmienił z dziennego na nocn, i to juz było takie noł lajfienie do granic możliwości. Jakis rok temu miałam fazę na kurnik.pl i grałam tam calymi dniami na laptopie, na telefonie w pociągu, na wykładach czy na zakupach. Łatwo jest się w tym wszystkim zatracić :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie minęły także prawie wszystkie wielkie hity (z wymienionych to może tylko SIMSy z siostrą się rozgrywało). Niedawno zainstalowałem grę i... po 10 sekundach mnie zabili. Szkoda :) Ale ta gra ma nawet fajną grafikę. Musiałbym chyba spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałem o tej grze, ale również muszę przyznać, że wygląd jest świetny. Trochę mi się kojarzy z Warcraftem, w którego grałem jakiś czas temu.
    Obecnie niestety mam mało czasu na gry, a jeśli gram to dla zwykłego zbicia czasu i nie skupiam się na fabule...

    truelifebydamien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie bym ściągnęła, Ale niestety moja pamięć w telefonie odmówiła jakiejkolwiek współpracy 😞

    i-love-marzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nooo, przyznać trzeba, że grafika ma świetną, starannie komiksową stylistykę! Jesteś stracony dla społeczeństwa, gierki sieciowe właśnie tak wciągają ludzi :P Grałem kiedyś w coś podobnego, MyFantasy Online się bodajże nazywało!

    KULTURA & FETYSZE BLOG (KLIK!)

    OdpowiedzUsuń
  13. oczarowani twoim blogiem nominowaliśmy Cię do Liebster Blog Award
    po więcej info zapraszamy http://blotodlazuchwalych.blogspot.com/2016/07/lba-liebster-blog-awards.html#
    pozdrawiamy i życzymy owocnego blogowania:D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też nie rozumiałem fenomenu oglądania na youtubie jak ktoś inny gra w gry, ale powiem Ci szczerze, że czasami lubię sobie obejrzeć jak ktoś gra w Hearthstona i porozkminiać jego strategię

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam takie bajkowe klimaty :D jest kilka gier, na których się 'wychowałam' np. genialna Syberia:)

    OdpowiedzUsuń