piątek, 4 września 2015

Harry Potter TAG


Witam serdecznie! Pomyślałem żeby "Magiczny wrzesień" rozpocząć popularnym (aczkolwiek nie w Polsce) tagiem o Harrym Potterze. Tag zawiera 15 pytań. Możecie dzięki odpowiedziom na nie poznać moje upodobania względem całej serii i nie tylko. Ponad to w tego typu tagach funkcjonują tzw. nominacje. Nominuję zatem wszystkich Potterheads! W naszym kraju ten tag nie cieszy się wielką popularnością, więc musimy go bardziej rozpropagować. Zachęcam do podsyłania mi Waszych postów z nim. Przeczytam je z przyjemnością :)

*** 

Ulubiona książkowa część:
Myślę, że jedną z moich  najulubieńszych części jest "Czara Ognia". Czwarty rok w Hogwarcie jest niesamowicie ciekawy. Ma mnóstwo porywających wydarzeń, wątków i zwrotów akcji. Poznajemy także wiele nowych szczegółów dotyczących świata czarodziejów, jak chociażby tematykę Mistrzostw Świata w Quidditchu.
 
  Ulubiona filmowa część: 
"Harry Potter i Więzień Azkabanu" to majstersztyk. Można zobaczyć ogromną różnicę pomiędzy reżyserią dwóch pierwszych ekranizacji a reżyserią trzeciej. Produkcje Chris'a Columbusa były skierowane stricte do familijnej publiczności. Były bardziej baśniowe (co oczywiście jest ich ogromną zaletą - w końcu miałem 6 lat jak pojawił się "Kamień Filozoficzny", takie kino było do mnie skierowane na tamten czas). Niemniej "Więzień" Alfonso Cuaron'a jest klimatyczny i bardziej dojrzały. Nie ma już przesłodzonych czarodziejskich czapek i kostiumów a Hogwart nie wydaje się już taką wesolutką szkółką. W trzeciej części zrobiło się mroczniej. Poza tym, nie wiem czy ktoś to zauważył, ale w trzeciej części, jako w jedynej, pojawia się charakterystyczny dźwięk/świst wydobywający się z różdżek bohaterów. Był fajny :) 

Najmniej ulubiona książkowa część:
Kurcze, to awykonalny wybór. Jeżeli mam już naprawdę wybierać którąkolwiek część w tej kategorii, to niech to będzie  "Komnata Tajemnic". Wielki wąż w podziemiach zamku, który ma zabijać niewinne dzieciaczki? -150 punktów dla bezpieczeństwa szkoły.  

   Najmniej ulubiona filmowa część:
Zdecydowanie niechlubną ekranizacją według mnie jest druga część "Insygniów Śmierci". Tak jak poprzednie części byłem w stanie oglądać po setki raz, tak tą, obejrzałem tylko dwukrotnie. Nie wiem... tylko mnie bawił słyszany w zamku głos Voldemorta i końcowy pojedynek? No i epilog potraktowany po macoszemu. Ale to mnie akurat nie rozbawiło...    

Ulubiona postać: 
Prosta odpowiedźHermiona. Mądra, rozsądna i dobroduszna. Miała wszystkie zaklęcia w jednym paluszku - najważniejszy aspekt! :)

Najmniej lubiana postać: 
Pansy Parkinson
 (musiał to być jakiś ślizgon, co nie?)


Jaki byłby twój patronus? 
Odkąd pamiętam zawsze mówiłem, że chciałbym mieć wiewiórkę za patronusa. Drobne, łagodne, troszkę zlęknione stworzonko. Wypisz, wymaluj ja ^ ^

 Jeśli mógłbyś mieć pelerynę niewidkę, kamień wskrzeszenia lub czarną różdżkę to co byś wybrał? 
Definitywnie wybrałbym pelerynę niewidkę - jest najbardziej użyteczna. Czarna różdżka nieszczególnie by mi się przydała. Moja osobista różdżka nie byłaby w niczym gorsza. W końcu też bym mógł nią czarować. Owszem, może i by miała słabszą moc w porównaniu do tej czarnej, ale z drugiej strony... po co mi hiper-super-śmiercionośna broń? Z kolei kamień wskrzeszenia nie przyniósł by mi żadnej korzyści. Przywoływanie zmarłych pod postacią ulotnych zjaw? To nie brzmi fajnie.

 Do którego domu w Hogwarcie najprawdopodobniej być należał?
Myślę, że byłby to Hufflepuff lub Ravenclaw. 

 Ulubiony przedmiot w Hogwarcie:
Zaklęcia i uroki

 Ulubiony profesor:
Minerwa McGonagall

  Jeśli mógłbyś się spotkać z kimś z obsady to z kim byś się spotkał? 
Analogicznie do punktu z "Ulubioną postacią" - spotkałbym się z Emmą Watson. Aczkolwiek miło by było również spotkać się z Danielem Radcliffem i Heleną Bonham Carter.

 Ulubione zaklęcia:
Alohomora i Salvio Hexia 

 Jeśli mógłbyś zmienić coś w obojętnie której części, co by to było?
Nic mi nie przychodzi do głowy. Naprawdę.

Na jakiej pozycji grałbyś w drużynie Quidditcha?
Wysuwam ciekawą hipotezę. De facto Quidditch był poniekąd odpowiednikiem Futbollu w mugolskim świecie. Piłki nożnej nie lubię, więc czy jako czarodziej lubiłbym Quidditch? Oczywiście z mugolskiej perspektywy latanie na miotłach wydaje mi się czymś absolutnie kapitalnym, ale nie jestem przekonany czy byłoby tak, gdybym dorastał z pełną świadomością Quidditcha. Niemniej... chciałbym być ścigającym.     

14 komentarzy:

  1. Fajny tag . Też nie lubię tej części w filmie , jest nie zrozumiała dla mnie , zbyt mroczna .
    Hermiona ? Tego się od ciebie nie spodziewałam . Też uwielbiam hermione , jesli by nie ona niewiem czy oni by przeżyły .
    Pozdrawiam : Bojuznicnibedzietakiesame.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny tag! Zapamiętam, może odpowiem na pytania u siebie w wolnej chwili :) Pozdrawiam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny tag! Zgadzam się z tobą że ten tag nie jest popularny w polsce:( Super odpowiedzi:)
    http://freshisyummy.blogspot.com/2015/09/best-dressed-vmas-2015.html

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawie opisane :) ja nigdy nie oglądałam nie czytałam, w ogole mnie nie ciekawi ;) twoimioczami.blogspot.com - nowy post, ZAPRASZAM :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nominowałam cię do LBA ;)
    swiatany.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Prawdziwą pasją widzę jest dla Ciebie opowieść o młodym czarodzieju :) Mnie nigdy nie zafascynował, to pewnie dlatego, że po prostu nie lubię filmów i książek fantasy. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja przeczytałam tylko ostatnią część sagi Pottera ;)
    jeśli chcesz to możesz zrobić movies tag ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny TAG :) Ja uwielbiam Hermionę, jednak moje serce skradłą Ginny i nic na to nie poradzę :)
    Pozdrawiam!
    http://just-do-one-step.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Yeaaah I love Harry Potter!!

    xoxo
    Christine
    http://www.thenewpersonalassistant.blogspot.nl/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja niestety (a moze stety:P) nigdy za HP nie przepadalam :P

    Pozdrawiam!
    http://dookola-swiata-w-jeden-dzien.blogspot.ch/

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham Harrego Pottera <3 Jednak "Komnata tajemnic" to moja ulubiona część :D

    http://tojestmojmiszmasz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Też najbardziej lubię HP i W.A. ;)
    Ładny wygląd bloga :)

    http://andrew-scott-poland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Chociaż nie jestem niesamowicie wielką fanką Harrego to przyjemnie się czytało Twoje odpowiedzi na powyższe pytania. Bardzo lubię tutaj zaglądać.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem wielką fanką HP❤��������������������������������
    Moja ulbiona część to czara ognia a ulubiona postać luna lovegood a ulubiony dom to Ravenclaw.

    OdpowiedzUsuń