piątek, 11 września 2015

DIY: Mapa Huncwotów


Magiczny wrzesień trwa! Dzisiaj coś dla ludzi wyznających zasadę "zrób to sam" i majsterkowiczów, w którego często lubię się bawić. Na pewno każdy fan młodego czarodzieja kojarzy jego magiczne atrybuty. Jednym z nich była mapa huncwotów. Mapa ta ukazywała wszystkie szczegóły Hogwartu włączając w to mieszkańców zamku (których kroki śledziła!), tajne przejścia i hasła. Przydatna rzecz, prawda? Już teraz możesz mieć swoją własną mapę huncwotów! Instrukcję do jej wykonania pokazałem poniżej. 


1. Na starcie potrzebne będą Ci:

2. W pierwszej kolejności musisz wyciąć mapę według konturów.

Pamiętaj - pozostaw kilka centymetrów podłużnych pasków w środkowej części mapy. Do nich przykleisz dwie pozostałe.

3. Następnie oblewasz z obu stron wszystkie części mapy zaparzoną wcześniej, mocną herbatą.
Uzyskasz w ten sposób efekt starego papieru, pergaminu.


4. Później suszarką suszysz wszystkie kartki.

 Po wysuszeniu wyglądają one tak:

 5. Pomięte kartki wsadź pod ciężkie przedmioty, aby je wygładzić.

6. Teraz sklej środkową część mapy z dwiema zewnętrznymi.

7. Według mnie najtrudniejszą częścią jest pozaginanie kartek tak, aby przypominały one filmową mapę. Nie miałem zielonego pojęcia, jak poprzez zdjęcia ukazać wam najlepiej ten proces. Mam jednak nadzieję, że to poniższe w jakiś sposób Wam pomoże. Jest ono ze spodniej perspektywy.


8. Efekt końcowy:



Nie zapomnijcie na koniec szepnąć: "Koniec psot" :)

10 komentarzy:

  1. Wygląda genialnie! Jestem pod ogromnym wrażeniem ;)

    http://you-always-be.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja uwielbiam Pottera. Pozostało mi to z czasów młodzieńczych (wyszło na to, że jestem strasznie stara....). Taką mapę próbowała zrobić moja siostra i wyszło jej super. Ja niestety nie nadaję się do takich robótek. Najzwyczajniej w świecie brak mi cierpliwości.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie. :)
    Zachęcam również do obserwacji i polubienia mnie na facebooku :)
    somethingdiffernet-imagine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie to wygląda ;) Sama nigdy bym nie wpadła na to, żeby zrobić coś takiego :D W dodatku jestem zaskoczona, że chłopak ma bloga . Będę zaglądać tu częściej ;)
    Obserwuje ^^

    http://mylittlelifex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Haha świetny pomysł xdd Uwielbiam Harrego ;)

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak tylko dorwę się do drukarki, bo teraz nie mam dostępu zrobię ją! Jest cudowna! Pozdrawiam i zapraszam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. To jest genialne , Napewno kiedyś taką zrobię

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest genialne , Napewno kiedyś taką zrobię

    OdpowiedzUsuń
  8. SUPER!!! Zaraz zabieram się do roboty :3 ^^ Genialny pomysł! Jestem POTTERHEAD i właśnie Mapy Huncwotów mi brakuje :3 ^^
    Pozdrawiam i dziękuję !! XD ^^ :) ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. super pomysł! Gratuluję! Rzeczywiście, najtrudniej było złożyć, ale jakoś poszło XD

    OdpowiedzUsuń
  10. Super! :D Zrobiłam, trochę krzywo wyszło ale i tak robi wrażenie!

    OdpowiedzUsuń