niedziela, 19 lipca 2015

Moja playlista


"Dzień bez muzyki jest dniem straconym". Podpisuje się pod tymi słowami w stu procentach. Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie, gdyby zjawisko jakim jest muzyka w ogóle nie powstała. Materia dźwiękowa ma na ludzi niebagatelny wpływ. Wywołuje rozmaite emocje. Udowodniono nawet, że jest w stanie koić ból. Nic dziwnego, że towarzyszy nam przez całe życie.

Słucham bardzo różnorodnej muzyki. Mój odtwarzacz na telefonie to absolutny miszmasz. Obok Lady Gagi znajdziecie Lane Del Rey i Lorde, obok Ariany Grande - Chrisa Browna i Jaya-Z. Tuż za nimi kamufluje się jeszcze metalowa grupa Nightwish czy k-popowy girlsband Crayon Pop. I uważam, że taka gatunkowa mieszanina jest doskonałym zestawem. Jakież byłoby to nudne ograniczać się do jednego typu muzyki. Przecież ona jest tak różnorodna i wielopostaciowa. Myślę, że właśnie ta dysharmonia jest zachwycająca i grzechem byłoby "niezasmakowanie" jej wszystkich "smaków"!  

Przygotowałem dla Was niedługą listę artystów, których twórczości mam największą ilość na odtwarzaczu. Zachęcam Was do zapoznania się z nią i poszerzenia swoich muzycznych horyzontów.  A Wy co polecicie mi do przesłuchania?

*

Lady Gaga
Moja niekwestionowana królowa. 51 (!) pozycji na playliście należy właśnie do niej. Na jej temat mógłbym pisać osobnego bloga. Więc tak w skrócie. Fanem (little monster) jestem od 2010 roku. Dlaczego akurat ona? Ponieważ jest piekielnie uzdolnią bestią. Gra na pianinie od 4 roku życia, komponuje od 13. Posiada 2,7 oktawowy głos. Jej kompozycje to mieszanka gatunków popu od lat 80. No i futurystyczny image - coś, co mnie osobiście hipnotyzuje.        



The Dumplings
Okrzyknięci sensacją 2014 roku. Dwoje nastolatków ze Śląska - Kuba i Justyna, wykonujący muzykę z pogranicza electropopu. Zostałem oczarowany ich twórczością od usłyszenia pierwszych sekund ich piosenek. Są pierwszym rodzimym duetem, który tak bardzo mnie zainteresował.



Stromae
Belg śpiewający po francusku. I to jak śpiewający!  



Rihanna
Rihanna to maszynka do robienia hitów. Kto nie lubi się czasem rozluźnić i poskakać do tanecznej muzyki? 


Ariana Grande
Nadal raczkująca, ale skrupulatnie dążąca do miana "najlepszego głosu w branży". Jej ostatniej płyty - "My Everything" - słuchałem tygodniami! 

 

25 komentarzy:

  1. ja raczej nie słucham takiej muzyki :/

    pozdrawiam i zapraszam do siebie
    Mój blog - byAjina
    KONKURS FOTO klik


    OdpowiedzUsuń
  2. A mi brakuje tu jakieś oryginalnej nuty, czegoś innego niż wszystkie radiowe hity:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pod względem muzyki, to ja mogę słuchać wszystkiego, ale to co lubię, to same starocie :p Chociaż The Dumplings wydają się fajnym duetem :)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Fanny http://buszujacawsrodksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tych wszystkich lubię tylko piosenki Rihanny i Stromae :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK!
    KONKURS URODZINOWY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne kawałki ! Rihanna najlepsza:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię Lanę Del Rey :) Często słucham też starszych kawałków.
    Nie wyobrażam sobie dnia bez muzyki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Dzięki, na pewno przesłucham kilka utworów :)

      Usuń
  8. W dobie internetu jest z czego wybierać :). Sam słucham tryliona wykonawców :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Też zawsze słucham totalnie różnej od siebie muzyki, tak jest najlepiej ;)

    www.littlecupofart.pl - blog o modzie,sztuce i kulturze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja też słucham bardzo różnorodnej muzyki. Uwielbiam Lanę Del Rey, ostatnio bardzo często słuchałam soundtracku z pięćdziesięciu twarzy greya, a tak z całkiem innego stylu uwielbiam np red hot chili peppers. Zdarza mi się często tak, że nie lubię danego wykonawcy, ale jakiś jeden kawałek mi wleci w ucho i staje się moim ulubionym :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja bym chyba nie mogła żyć bez muzyki. To znaczy, pewnie bym mogła, ale byłoby to życie ciężkie. Codziennie słucham jakichś utworów i jestem zafascynowana tym, jak muzyka wpływa na ludzi, jak gra na emocjach i jak umila czas.
    Kiedy byłam młodsza, to bardzo lubiłam Rihannę, teraz już mniej. Są to jednak przyjemne kawałki- takie taneczne i wpadają w ucho, podobnie jak te Lady Gagi. Jednak nie jestem ich wielką fanką. Z utworów Stromae znam jedynie ,,Papaoutai". Przyznam szczerze, że za Arianą Grande nie przepadam, wydaje mi się zbyt przesłodzona i próbująca być urocza na siłę. Wolę też bardziej wyraziste wokale:)
    Ja słucham bardzo różnej muzyki i nie potrafię określić się w tylko jednym gatunku. Uwielbiam jednak muzykę rockową, z tego rodzaju ostatnio najczęściej słucham Led Zeppelin, Red Hot Chili Peppers, niektórych utworów Faith No More. Z popu lubię Michaela Jacksona (był geniuszem!) i Bruna Marsa (podobają mi się te nieco funkowe brzmienia w jego kawałkach). A aktualnie do moich faworytów zaliczają się Lindsey Stirling, Pentatonix, The Piano Guys, Zaz i Fall Out Boy. I myślę, że na długo pozostaną w tym gronie ulubieńców, bo są niesamowitymi wykonawcami!
    Pozdrawiam ciepło,
    P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Michaela Jacksona również uwielbiam a Bruno skradł mi serce kawałkiem "Marry You". Z tych dalej wymienionych kojarzę Fall Out Boy i ich piosenkę Centuries. Na pewno pokuszę się o przesłuchanie reszty Twoich ulubieńców :)

      Usuń
  12. Kocham Ariane i Rihanne :)
    Zapraszam obs za obs ? Daj znak na moim blogu:)
    http://ztdkasikk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja mam podobnie! Też słucham różnorodnej muzyki od Miley po Lanę itp! A Gaga, rihanna i Ariana są świetne :D Super post!
    http://freshisyummy.blogspot.com/2015/07/good-for-you.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja słucham praktycznie wszystkiego.
    Po prostu już tak mam że jak piosenka mi się spodoba to nie może mi wylecieć z głowy ;)
    Zapraszam do mnie:
    http://swiatany.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Great selection!

    Please click on the link on my blog
    http://helderschicplace.blogspot.com/2015/07/no-rain-no-rainbow-with-jollychic.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej nie wiem czy miałeś okazję posłuchać rewelacyjnej kapeli Sorry Boys - polecam! Dla mnie brzmią jak jakiś skandynawski band https://www.youtube.com/watch?v=BR9SDNiSKbU (*** a to nasi rodacy***) :)
    ewentualnie Phaeleh https://www.youtube.com/watch?v=J2OCSWF7sAw zawsze i wszędzie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, dzięki. Na pewno przesłucham :)

      Usuń
  17. Bardzo się Ciebie fajnie czyta i jak przepatrzyłam posty niżej ogląda ;)
    Szczerze nigdy nie słyszałam The Dumplings ale jestem pod dużym wrażeniem, na ogól słucham rocka z lat 90/80 i muzyki retro ;)
    zresztą poda każdym postem podaję swoją propozycję muzyczną :P
    także Cię serdecznie zapraszam do przesłuchania ;)
    http://polinapaola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam Stromae i trzeba go pokazywać innym, bo to artysta piszący świetne teksty.

    OdpowiedzUsuń