niedziela, 10 maja 2015

Kilka dowodów na to, że lata 90. wróciły


Cześć wszystkim! Na wstępie chciałem przeprosić za krótką przerwę w dodawaniu postów. Jak pisałem wcześniej, przez cały kwiecień odbywałem praktykę w hotelu, która wysysała ze mnie wszelkie pokłady energii. Z kolei początek maja nie obfitował w twórcze natchnienie. Pomysł na dzisiejszą notkę... przyśnił mi się! Zatem mam nadzieję, że uda mi się sumiennie przelać mój sen na klawiaturę.

Chciałem Was na samym poczatku zapytać z czym kojarzą się Wam lata 90.?
Mnie z: gumą turbo, Britney Spears, gameboyem, jeansową kataną, Zwariowanym Światem Malcolma, yoyo, tamagotchi, Backstreet Boys, Beverly Hills 90210, walkmanem, ortalionową kurtką, lodami z patyczkiem szkieletora, konsolą pegasus, batonem różowa pantera, Power Rengers, Dragon Ball, FoxKids, Pokemonami, kasetami VHS, kosmicznym meczem, Sabriną Nastoletnią Czarownicą. A przede wszystkim z beztroskim czasem mojego dzieciństwa, do którego z ogromną przyjemnością przeniósłbym się z powrotem.   

Moda lat 90. z pewnością należała do jednego z najbardziej fantazyjnych okresów. Na ulicach królował jeans, skóra, legginsy w krzykliwych kolorach, flanelowe koszule, dresy z logiem Adidasa. Lata 90. zostawiły nam ogromną spuściznę w tej dziedzinie.
W modzie niesamowite i intrygujące jest to, że nieustannie zatacza koło, ale nigdy nie staje się dokładną kopią pierwowzoru, przechodzi metamorfozy.

Może nie wszyscy są świadomi, ale crop topy i spodnie z wysokim stanem, obecnie tak bardzo popularne są niczym innym, jak kwintesencją lat 90.


Tak samo jeżeli chodzi o cały jeansowy wachlarz. Total jeans looki, jeansowa katana, jeansowe ogrodniczki. Czy nie brzmi to znajomo także i dzisiaj?


Grube podeszwy i platformy nie są również niczym nowatorskim. Dzisiejsza propozycja ma jedynie bardziej subtelny i łagodny charakter niż jej kiczowata starsza siostra 20 lat temu, która lansowana była m.in przez Spice Girls.


Mojej uwadze nie mógł również umknąć powrót kultowych dusików, czyli tzw. naszyjników tatuaży. Wykonana z elastycznej żyłki obróżka, w charakterystycznym, można rzec gotyckim stylu posiadała każda nastolatka dwie dekady temu. Dzisiaj przeżywają drugą młodość.


Na tym kończę nieco sentymentalną podróż w przeszłość.
 Jak zapatrujecie się na trendy z lat 90.?
 Czy jest coś, co zawsze was urzekało lub wręcz przeciwnie?
Jak zawsze z niecierpliwością czekam na Wasze opinie w komentarzach!  

17 komentarzy:

  1. Tez mi sie tak wydaje ze 90 lata znowu sa modne :D ja nawet sam mam jeansowa katane,uwielbiam ja!
    W wolnej chwili zapraszam do mnie na nowy post.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie masz sporo racji :) Ja uwielbiam spodnie z wysokim stanem, wydłużają optycznie nogi i świetnie modelują pupę, najchętniej wyrzuciłabym wszystkie biodrówki i wymieniła na takie tego typu!

    OdpowiedzUsuń
  3. W platformach jestem zakochana od dawna, najlepsze są oxfordki na potrójnej podeszwie. Wciąż szukam odpowiednich. Natomiast te obróżki kojarzą mi się z kiczem w podstawówce i zdecydowanie nie. (:

    OdpowiedzUsuń
  4. moda jak inne rzeczy wraca co jakiś czas:)

    OdpowiedzUsuń
  5. dokładnie tak samo widzę dzieciństwo! tylko teraz ludzie zarabiają kupę hajsu na tych latach 90, kasety vhs kupisz za fortunę, a nawet te czokery - dusiki to teraz w sklepie kupisz je za 20 złotych, kiedyś były w automacie z kulkami za 2 zł :D no i ja osobiście kocham styl lat 90 i teraz nawet chodzę w ciuchach mojej mamy z tamtych lat, choć jest to mega kicz xd
    http://ola.robi.to

    OdpowiedzUsuń
  6. O tak! Jest to słuszne stwierdzenie :) Mama nawet się ze mnie śmieje, że mogła nie wyrzucać swoich starych ubrań zza czasów mojego dzieciństwa, bo teraz są modne ;)

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie: SPIKED-SOUL.BLOGSPOT.COM i może zaobserwujesz :)
    Pozdrawiam i życzę miłego popołudnia!

    Elwira

    OdpowiedzUsuń
  7. super post! Trendy lat90 zdecydowanie są na topie :))

    www.beclassybyk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Lata 90 najlepsze! :D Super post i świetne zdjecia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny blog! Mnie również lata 90 kojarzą się z tym co wypisałeś! Co do słowa!: )

    OdpowiedzUsuń
  10. Dokładnie z tym samym kojarzą mi się te lata. To były świetne czasy :) Wcześniej byłam negatywnie nastawiona na spodnie z wysokim stanem a dziś to mój must have w szafie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. jeszcze niedawno śmialiśmy się z mody z lat 90., a teraz proszę... Wraca i chętnie wracamy do niektórych elementów! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie się bardzo podoba oczywiście w tej nowoczesnej wersji , ale np nie które jeansowe katany czy spodnie tzw boyfriend z tamtych lat też chętnie bym założyła :)
    http://polinapaola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Pamiętam wszystko z wymienionych rzeczy :O

    OdpowiedzUsuń
  14. Masz racje :) Często udaje mi się wyszperać coś fajnego w szafie mojej mamy :)
    http://www.khatstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Teraz szybko trzeba przeszukać szafy - może znajdą się jakieś zapomniane jeansowe ogrodniczki :)

    OdpowiedzUsuń