poniedziałek, 30 marca 2015

Top 5 ulubionych filmów


Witam was serdecznie!
                 Jak się miewacie? Upragniona przez wielu wiosna w końcu zawitała do nas. Pierwsze wiosenne promyki słońca i cieplejszy wiatr dały nam już o sobie znać. Niestety wiosna bywa także kapryśna i za oknem często możemy podziwiać miszmasz z udziałem wszystkich zjawisk pogodowych.

 Jednym z moich noworocznych postanowień było publikowanie przynajmniej trzech postów w miesiącu. Dałem słowo sobie i Wam, więc zjawiam się po raz kolejny w marcu. Znowu odbiegam od rdzennej koncepcji bloga. Coraz częściej przekonuje się do podejmowania innej tematyki niż tylko modowej. Sam z przyjemnością czytam niezobowiązujące notki innych blogerów, którzy dzielą się w nich swoimi "ulubieńcami", więc chciałbym wprowadzić nieznaczną modyfikację w formule bloga. Mam nadzieję, że będziecie równie chętnie czytać tego typu notki :)

       ***
Diabeł ubiera się u Prady

Jeden z tych filmów, który mogę oglądać w kółko. Nowy Jork, szalony świat mody i hipnotyzująca Meryl Streep, która jest najmocniejszą stroną filmu. Podczas pierwszego seansu niesyty wyczekiwałem co jeszcze zdoła wymyślić jako despotyczna szefowa. Pomimo, że historia głównej bohaterki jest nieco przewidywalna (szara myszka poznająca smak wielkiego świata, który zmienia ją nie do poznania, gdzie na końcu rehabilituje się i dochodzi do właściwych wniosków) to ogląda się go naprawdę z przyjemnością. Myślicie, że Anna Wintour w rzeczywistości jest taka sama, jak tytułowy diabeł?

W jego oczach

Leonardo jest niewidomym chłopakiem i uczniem szkoły średniej. Jak każdy człowiek ma swoje plany i pragnienia. Wiele się zmienia, kiedy doświadcza uczuć o których niewątpliwie marzył. Wzruszająca historia o, wydawałoby się, nierealnej miłości i zwykłym-niezwykłym życiu. Czasem nie wszystko jest takie, jak nam się wydaje. Według mnie zdecydowanie powinno powstawać więcej podobnych filmów.

Harry Potter

Potterheadem jestem od czasu, kiedy pojawiła się filmowa pierwsza część przygód młodego czarodzieja, czyli 14 lat. Będąc w przedszkolu marzyłem żeby żyć w świecie magii. W zasadzie nadal o tym marzę. Niemniej będąc młodszy miałem istną obsesję na punkcie Harry'ego. Podczas zabaw na podwórku wcielałem się w postacie z Hogwartu a każdy dzień kończył się przyniesieniem nowego patyka (różdżki!) do domu. Wszyscy moi znajomi znają historię o tym, jak na obrazku przedstawiającym Matkę Boską domalowałem mazakiem błyskawicę na jej czole. Filmy i książki są sporą częścią mojego życia. W gruncie rzeczy wychowałem się na losach głównych bohaterów, więc nic dziwnego, że z ogromnym sentymentem i przyjemnością powracam do nich. Jeżeli miałbym wyłonić moją ulubioną ekranizację to byłaby nią część trzecia, "Harry Potter i Więzień Azkabanu".

Wredne dziewczyny

Na mojej liście nie mogło zabraknąć czegoś z przymrużeniem oka. Typowa komedia o nastolatkach dla nastolatków. Kultowy amerykański motyw czyli high school, cheerleaderki i stołówka podzielona na kujonów, skinów i inne szkolne stada. Postać Reginy George zagrana przez Rachel McAdams, podobnie jak w przypadku Meryl, ma coś co mnie w niejasny sposób przyciąga. Film idealny na luźny wieczór z przyjaciółmi.     

Tajemnica Brokeback Mountain

Głośny tytuł, który szturmem podbił kina i zdobył trzy Oscary oraz cztery Złote Globy. Jest to przede wszystkim historia o trudnej miłości dwojga ludzi. Poza gwiazdorską obsadą (w głównych rolach Jake Gyllenhaal i Heathe Ledger) urzekł mnie plan zdjęciowy tytułowego Brokeback Mountain. Niezwykle interesujący jest także czas akcji, bo jest to rok 1963. Bohaterowie mierzą się zatem z problemami społecznymi i nie tylko. Uważam, że film jest warty zobaczenia, nawet jeżeli nie jest się fanem melodramatów.      

A jakie filmy są Waszymi ulubionymi? Z ogromną przyjemnością chciałbym je poznać :)
   

16 komentarzy:

  1. "Diabeł ubiera się u Prady" to też mój ulubiony ;) ale jest wiele fantastycznych filmów, np. "Przeminęło z wiatrem" do nich się zalicza :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy post!:))

    zapraszam do mnie: blousforyou.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. "Diabeł ubiera się u Prady" to jeden z moich ulubionych filmów :D
    Fajny blog ;)
    Obserwuje

    patricia9810.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Haha Wredne Dziewczyny! Mój ulubiony film w gimnazjum, ahh...te czasy! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wredne dziewczyny zawsze oglądam! Diabeł jeszcze przede mną. (:

    OdpowiedzUsuń
  6. Diabeł ubiera się u Prady ♥ o taak! Mam też książkę,
    w sumie nie mam ulubionych lubię romantyczne, bo wtedy wyciągam z nich jakiś morał, który przydaje mi się na przyszłość!
    siedem metrów nad niebem- nie da się nie płakać !

    http://delavie-paula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Z powyższych filmów oglądałam Pottera i Diabeł ubiera się u Prady, jednak to Harry Potter skradł moje serce. Także uważam, że "więzień" jest najlepszą częścią. Jest to dla mnie ponadczasowa książka, z której chyba nigdy nie wyrosnę hehe.

    OdpowiedzUsuń
  8. Diabeł ubiera się u Prady uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Diabeł ubiera się u Prady" oglądałem ponad 50 razy. Zdecydowanie mój ulubiony film. Dodałbym jeszcze LOL z Miley Cyrus.
    Przede wszystkim wesołych świąt i wielu czekoladowych jajek!
    U mnie na blogu pierwsza część kolekcji Gabriel Data spring 2015.
    Jeśli Ci się spodoba to proszę o +1 w Google i jakiś komentarz, bo twoja opinia jest dla mnie bardzo ważna.
    www.gabriel-data.blogspot.com - MY BLOG
    Fashion Projects

    OdpowiedzUsuń
  10. Oglądałem wszystkie poza ''w jego oczach'' Super zestawienie. HP WD i DUSUP są swietnymi filmami :D
    http://freshisyummy.blogspot.com/2015/04/the-night-is-still-young.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Oglądałam wszystkie, jedynie nie jestem fanką Harrego Pottera, jakoś mnie nie przyciągnął :P Moim filmem, który mogę oglądać w kółko i cały czas się śmieję to "Wyznania zakupoholiczki" :)

    Pozdrawiam Justyna,
    www.street-fashion-palabra.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Oglądałam Wredne Dziewczyny, uwielbiam :)
    http://xblueberrysfashionx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaintrygował mnie film ''W jego oczach''. Myślisz, że dobry na nostalgiczny wieczór, czy dobije jeszcze bardziej?
    Tajemnica Brokeback Mountain - coś pięknego! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z filmami opartymi na książkach jest ten problem, że rzadko kiedy dorównują powieści. Zarówno diabła jak i Harry'ego wolę w wersji pisanej ;)

    OdpowiedzUsuń