czwartek, 5 lutego 2015

High fashion coraz mniej high?

Czy tylko ja przeglądając sesje w pismach o modzie pokroju Harper's Bazaar, Elle czy Vogue doświadczam wrażenia, że oglądam coś ekskluzywnego, coś poza zasięgiem mojej ręki, coś... high? Jestem świadom profesjonalizmu i kunsztu zarówno fotografa, jak i modelki oraz ogromu pracy włożonego w dopracowanie każdego detalu na zdjęciach. Mam poczucie, że kurtka Givenchy i spodnie od Hermesa, poza i ułożenie ciała, kąt padania światła nie jest przypadkiem, tylko dokładnie obmyślaną wizją podyktowaną przez sztab fachowych ludzi.  


High fashion jest przeciwieństwem komercyjności. Poprzez swój niszowy charakter kojarzy się z luksusem, wytwornością, czymś odległym dla zwykłych śmiertelników. Powinno przynajmniej. Kiedy zauważam, że nową kolekcję Balmain promuje Kanye West i Kim Kardashian to zaczynam się gubić. Jakie skojarzenia wywołuje zmanierowany raper i jego małżonka? Z pewnością nie te wypisane wyżej. Widocznie zeszłoroczna, kwietniowa okładka Vogue'a o której pisałem tutaj okazała się tylko zapowiedzą czegoś złowróżbnego. Justin Bieber z gołą klatą i w samej bieliźnie, zdobiący nową kampanię Calvin Klein Jeans również wywołuje mieszane uczucia.


Prawdziwą szpilą wbitą w moje serce okazały fotosy Prady w Love Magazine. I sama okładka. Moje oczy krwawią.


Nie mam pojęcia czym kierują się Rousteing, Wintour i reszta. Jeżeli chęcią szybkiego zarobku, poprzez propagowanie kultu celebrytów, to polecam zmienić branżę.
Chciałbym się łudzić, że jest to po prostu rodzaj prowokacji.
 

8 komentarzy:

  1. Jeśli chodzi o okładkę Cary i Kendall to myślałam, że to ŻART! Zobaczyłam ją na Instagramie i byłam pewna, że pod spodem znajdę milion negatywnych komentarzy. Ku mojemu zdziwieniu ludziom się to podobało. A może podobało się tylko małolatom uwielbiających Carę i teraz już Jenner bo są 'cool'? Jeśli chodzi o Biebera no to mam wrażenie, że to nic nowego. Myślę, że 'high' stało się za bardzo 'high' i zwykli zjadacze chleba to porzucili, a teraz marki muszą na nowo zwrócić ich uwagę za pomocą 'znanych i lubianych'.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy wpis! Z przyjemnością przeczytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta okładka gazety... Aż nie wiem co powiedzieć. Są może ludzie którym się to spodoba, ja jestem kategorycznie na nie bo to jest po prostu niesmaczne. Moim zdaniem high fashion idzie w złym kierunku, zdjęcia nie przedstawiają klasy a w większości prowokują i na tym koniec.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie podoba mi się ale to moje zdanie. Piszesz bardzo ciekawie...ozdrawiam,,,

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się! Myślę, że teraz jest za dużo high w tym wszystkim xd
    http://michalinastaniec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Wysoka moda przeżywa obecnie kryzys. Firmy w stylu H&M kupują reklamę w Vogue i współczesnym modnisiom nie jest juz potrzebny Dior, żeby przypodobać się światu. To w tym przypadku nic innego, jak próba przetrwania.

    OdpowiedzUsuń
  7. Yes, I follow you on gfc #41, follow back?

    http://www.itsmetijana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Moim zdaniem justin nie pasuje do tej sesji, rownież zdjęcia nie sa zaskakujące,ale to tylko moje zdanie

    OdpowiedzUsuń